Powered By Blogger

Tuesday, May 10, 2011

kenangan itu di situ

terlalu banyak cerita yang nak aku sampaikan.. Kau pergi di saat kami memerlukan kau. Disaat kami masih memerlukan kasih sayang kau. Kau pergi bersama berbilion memori....Senyuman kau,gelak tawa kau,,,yang dulunye menghiasi mahligai kite yang x sebesar mane masih terngiang2... Dimana-mana ade kenangan kau. Aku masih ingat tarikh keramat tu. Setiap tahun akan menjelma. 5september2009....... mase tu aku kat KL. Yela,aku belajar.Nak exam plak tu. Ibu call bgthu kau dah nazak.. Ya Allah...time tu lemah pale lutut aku. Aku nak balik sangat2. Aku tunggu member aku ambil aku. Habis je azan maghrib,ibu call aku. Ibu dah menangis teresak-esak. Ibu tak cakap apa2 pun aku dah tau kenape. Time tu aku mampu tergelak and senyum je lagi. Aku x tau nak buat reaksi ape. Dalam kereta baru aku menangis. Tapi aku janji dengan diri aku,taknak menangis depan ibu abah. Aku masuk bilik persediaaan mayat,aku nampak kau. Pucat sangat muke kau time tu. Otomatik air mate aku jatuh. Aku peluk kau. Kau sedar tak?? Kau kaku je... Aku rase nak menjerit je time tu tapi malu kat orang. Lagipun aku taknak kau tersikse. Kalau boleh aku taknak ingat semue ni, tapi makin aku cube lupekan,makin dekat kenangan tu. Aku cube bertahan sehingga hari ni. Abang,segala kenangan dengan kau aku semat kuat-kuat dalam memori. Andai aku ade anak nanti,akan aku ceritekan yang die orang ade paklong yang sangat best kat dunie. Thanks.........

No comments: